Fakulta sociálních věd UK | |
|
|
Studijní obor 7202T012: Mediální studia - navazující magisterské studium, prezenčníAkademický rok 2019/2020 Studiem oboru MEDIÁLNÍ STUDIA uchazeči získávají ucelený vhled do teorie sociální a mediální komunikace, problematiky mediálních studií, získávají a prohlubují si znalosti o postavení, fungování a roli masových médií ve společnosti, o vazbách mezi jednotlivými médii a o vzájemných vztazích mezi médii a vládou, politickými stranami a dalšími specifickými společenskými institucemi a jevy. Studenti si osvojují postupy analýz mediální komunikace, jejich interakce s recipienty a rolí masových médií při utváření veřejného mínění. Součástí studia jsou i základy mediální kritiky a možnost osvojení základních žurnalistických dovedností. Studijní plán je určen všem absolventům bakalářského či magisterského studia, kteří splní podmínky pro přijetí ke studiu do tohoto oboru od akademického roku 2019/2020. Studium je na základě platné akreditace organizováno jako čtyřsemestrální opírající se organizačně o kreditní systém. Předměty se dělí na povinné, povinně volitelné a volitelné. Garantem studijního oboru je prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. (tel.: 222 122 209, martin.stoll@fsv.cuni.cz) Administrativním garantem realizace je pověřen PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D. z Katedry mediálních studií (tel.: 222 122 231, vlastimil.necas@fsv.cuni.cz) Sekretariát katedry Mgr. Gabriela Skalická (tel.: 222 122 265, gabriela.skalicka@fsv.cuni.cz) Odborné znalostiAbsolvent/ka studijního programu prokazuje - kritické zvládnutí sociálních teorií, které vykládají vztah mezi médii a společností - zevrubnou znalost vývoje komunikace a médií ve společenských a politických souvislostech - porozumění vztahům mezi médii, společností a jejími institucemi - znalost českého mediálního systému v komparaci s mediálními systémy jiných zemí Odborné dovednosti:Odborné dovednosti: Absolvent/ka studijního programu umí: - využívat složitější metody pro empirické, kritické a historické zkoumání médií a vyvíjet vlastní metodologické postupy pro řešení zadaných problémů - aplikovat znalosti z oblasti mediálních systémů na analýzu chování současných médií - na základě zadání samostatně i v týmu zpracovat ucelenější analytický úkol týkající se médií Odborné způsobilosti: Odborné způsobilosti:Absolventi studijního programu jsou schopni: - samostatně a odpovědně se rozhodovat při vedení dílčího týmového úkolu - do řešení problémů zahrnout diskusi o alternativních přístupech - srozumitelně a přesvědčivě prezentovat zadaný odborný problém, včetně argumentace vlastního názoru Uplatnění:Absolventi se mohou uplatnit jako redaktoři v různých typech tradičních i internetových médií, v managementu médií, ale i v agenturách zabývajících se analýzou masových médií, marketingem a reklamou. Studium oboru nabízí mediální gramotnost jako sociálněvědní kompetenci humanitně a sociálněvědně orientovaných profesí, např. učitelů, sociálních pracovníků apod. Studijní povinnosti
(Volitelné předměty viz čl. 5 odst. 4 Studijního a zkušebního řádu UK ) Magisterská státní zkouška1. (JDIP01) Obhajoba diplomové práce 2. (JSZ613) Dějiny a současnost masových a síťových médií (2 otázky) 3. (JSZ614) Sociální teorie komunikace a médií (2 otázky) Povinné předměty:J#00140
Celkový počet kreditů: 74 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Povinně volitelné předměty - skupina 1:J#00141
Minimální počet kreditů: 6 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Povinně volitelné předměty - skupina 2:J#0014219
Minimální počet kreditů: 3 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Povinně volitelné předměty - skupina 3:J#0014319
Minimální počet kreditů: 25 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Kód plánu J19MSP1132 |
|
Poslední aktualizace 4.12 2024 00:54, Webmaster - Email : karolinka@fsv.cuni.cz |