Fakulta sociálních věd UK | |
|
|
Studijní program N0321A180003: Mediální studia - navazující magisterské studium, distančníAkademický rok 2024/2025 Navazující magisterský studijní program MEDIÁLNÍ STUDIA studia rozvíjí u posluchačů schopnost teoretického a analytického myšlení o médiích a mediální komunikaci od produkce mediovaných sdělení po reakce příjemců a vliv médií. Je zaměřen na osvojení a prohloubení poznatků o vývoji mediálních systémů, roli médií ve společnosti a současné proměně tradičních i nových médií a důsledcích těchto proměn pro život jednotlivce a společnosti. Obor je určen absolventům bakalářského studia (především humanitně nebo sociálněvědně orientovaného, ale i žurnalistického), kteří chtějí propojit již absolvovaný obor se systematičtějším proniknutím do mediální problematiky a osvojit si základní vědecké rámce, o něž se opírá současné sociálněvědní myšlení o vztahu médií a společnosti. Nedílnou součástí kompetence absolventa je schopnost odborného uvažování o roli médií v současné společnosti a zvládnutí techniky a organizace výzkumného projektu. Garantem studijního programu je prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. (tel.: 222 112 209, martin.stoll@fsv.cuni.cz) Administrativním garantem realizace je pověřen PhDr. Jan Křeček, Ph.D. z Katedry mediálních studií (tel. 222 112 253, jan.krecek@fsv.cuni.cz) Sekretariát katedry Mgr. Gabriela Skalická (tel. 222 112 265, garbriela.skalicka@fsv.cuni.cz) Distanční forma: Studium je organizováno jako čtyřsemestrální. Studijní plán je pevný, studenti v každém semestru mají vypsané povinné a povinně volitelné předměty pro konkrétní ročník studia. Kontaktní výuka se koná v pátečních termínech, které jsou studentům sděleny v dostatečném časovém předstihu před začátkem semestru. Odborné znalosti:Absolvent/ka studijního programu prokazuje - kritické zvládnutí sociálních teorií, které vykládají vztah mezi médii a společností - zevrubnou znalost vývoje komunikace a médií ve společenských a politických souvislostech - porozumění vztahům mezi médii, společností a jejími institucemi - znalost českého mediálního systému v komparaci s mediálními systémy jiných zemí Odborné dovednosti:Absolvent/ka studijního programu umí: - využívat složitější metody pro empirické, kritické a historické zkoumání médií a vyvíjet vlastní metodologické postupy pro řešení zadaných problémů - aplikovat znalosti z oblasti mediálních systémů na analýzu chování současných médií - na základě zadání samostatně i v týmu zpracovat ucelenější analytický úkol týkající se médií Obecné způsobilosti:Absolventi studijního programu jsou schopni: - samostatně a odpovědně se rozhodovat při vedení dílčího týmového úkolu - do řešení problémů zahrnout diskusi o alternativních přístupech - srozumitelně a přesvědčivě prezentovat zadaný odborný problém, včetně argumentace vlastního názoru Uplatnění:Absolventi/tky nalézají profesní uplatnění na vyšších úrovních mediálních a komunikačních společnosti, dále jako mediální analytici, mediální konzultanti, tvůrci komunikačních strategií, ale i jako pracovníci v rámci tiskových a komunikačních oddělení. Studijní povinnosti
Státní závěrečná zkouška1. (JDIP01) Obhajoba diplomové práce 2. (JSZ613) Dějiny a současnost masových a síťových médií 3. (JSZ614) Sociální teorie komunikace a médií Povinné předmětyJ#0420
Celkový počet kreditů: 84 Povinně volitelné předměty – skupina 1J#042124
Minimální počet kreditů: 12 Povinně volitelné předměty – skupina 2J#042224
Minimální počet kreditů: 12 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnostiPovinné předměty
Povinně volitelné předměty – skupina 1
Povinně volitelné předměty – skupina 2
Kód plánu J24NDMS1633 |
|
Poslední aktualizace 21.11 2024 09:51, Webmaster - Email : karolinka@fsv.cuni.cz |