Fakulta sociálních věd UK | |
|
|
Studijní program N0321A180003: Mediální studia - navazující magisterské studium, prezenčníAkademický rok 2024/2025 Mediální studia pojímají média jako pevnou součást české společnosti se silnými vazbami na vývoj evropský i celosvětový. Ve svém odborném zaměření jsou propojena se sociologií, politologií, ekonomií a historií. Program klade důraz i na orientaci v současných výzkumných metodách a reflexi dynamicky se proměňujícího se mediálního světa, jeho nových komunikačních platforem. Absolvent studijního programu zná rámce odborné práce spojené se studiem masových a síťových médií, ovládá standardní metody vědeckého poznávání mediálních obsahů, mediálního publika i mediálních organizací a metody interpretace mediálních sdělení a role médií a mediální komunikace ve společnosti. Zároveň si během studia zkusí řešit i praktické a tvůrčí úkoly a osvojí si vybrané komunikační strategie různých typů médií. Studijní plán je určen všem absolventům bakalářského či magisterského studia, kteří splní podmínky pro přijetí ke studiu do tohoto programu od akademického roku 2021/2022. Studium je na základě platné akreditace organizováno jako čtyřsemestrální opírající se organizačně o kreditní systém. Předměty se dělí na povinné, povinně volitelné a volitelné. Garantem studijního programu je prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. (tel.: 222 112 209, ) Sekretariát katedry Mgr. Gabriela Skalická (tel.: 222 112 265, ) Odborné znalostiAbsolvent/ka studijního programu prokazuje - kritické zvládnutí sociálních teorií, které vykládají vztah mezi médii a společností - zevrubnou znalost vývoje komunikace a médií ve společenských a politických souvislostech - porozumění vztahům mezi médii, společností a jejími institucemi - znalost českého mediálního systému v komparaci s mediálními systémy jiných zemí Odborné dovednostiAbsolvent/ka studijního programu umí: - využívat složitější metody pro empirické, kritické a historické zkoumání médií a vyvíjet vlastní metodologické postupy pro řešení zadaných problémů - aplikovat znalosti z oblasti mediálních systémů na analýzu chování současných médií - na základě zadání samostatně i v týmu zpracovat ucelenější analytický úkol týkající se médií Odborné způsobilostiAbsolventi studijního programu jsou schopni: - samostatně a odpovědně se rozhodovat při vedení dílčího týmového úkolu - do řešení problémů zahrnout diskusi o alternativních přístupech - srozumitelně a přesvědčivě prezentovat zadaný odborný problém, včetně argumentace vlastního názoru UplatněníAbsolventi studijního programu naleznou profesní uplatnění jako mediální analytici, mediální konzultanti, tvůrci komunikačních strategií, pracovníci v rámci tiskových a komunikačních oddělení. Potenciálními zaměstnavateli absolventů jsou orgány státní správy, veřejnoprávní a soukromá média, mediální a reklamní agentury a agentury public relations. Studijní povinnosti
Volitelné předměty viz čl. 5 odst. 4 Studijního a zkušebního řádu UK Magisterská státní zkouška1. (JDIP01) Obhajoba diplomové práce 2. (JSZ613) Dějiny a současnost masových a síťových médií (2 otázky) 3. (JSZ614) Sociální teorie komunikace a médií (2 otázky) Povinné předměty / J#0430
Celkový počet kreditů: 78 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Povinně volitelné předměty - Analýza-teorie-historie / J#0431
Minimální počet kreditů: 15 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Povinně volitelné předměty - Produkce-kreativita-praxe / J#043224
Minimální počet kreditů: 15 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Doporučené volitelné předměty / J#0433
Doporučený počet kreditů: 12 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Kód plánu J24NPMS1632 |
|
Poslední aktualizace 3.12 2024 00:54, Webmaster - Email : karolinka@fsv.cuni.cz |