Fakulta sociálních věd UK | |
|
|
Studijní obor 7202R014: Marketingová komunikace a public relations - bakalářské studiumMarketingová komunikace a public relations patří v současné společnosti k nedílným odvětvím jak v komerční, tak v nekomerční i vládní sféře. Současně se staly od 60. let 20. století také etablovaným akademickým oborem. Přestože se v české společnosti tento obor začal na akademické půdě více rozvíjet až v novém tisíciletí, patří dnes k nejžádanějším oborům v rámci sociálních věd. Marketingová komunikace a public relations jsou nedílnými součástmi komerčních podniků, neziskových a kulturních organizací, ale také například sportu, vzdělávání, politické a vládní komunikace či dalších institucí. Hlavním cílem oboru je zajistit kvalitní vzdělání, a to jak na teoretické úrovni, tak v nabytých dovednostech, které absolventi uplatní v celé škále profesí od komunikačních profesionálů, tiskových mluvčích, odborníků marketingové komunikace či praktiků public relations. Obor klade důraz na výchovu celkové osobnosti studentů, a to zejména s důrazem na pochopení širších souvislostí, etické roviny a možných důsledků práce. Obor marketingová komunikace a public relations se neustále dynamicky rozvíjí, a to zejména v důsledku proměny sociální komunikace a vzniku nových komunikačních technologií. Zároveň se prudce rozvíjí i možnosti výzkumu v dané oblasti a využívání jejich poznatků. Vzhledem k tomu je studijní program koncipován tak, aby zajistil studentům v co nejvyšší míře navázání na aktuální trendy a výzkumy v praxi. Absolventi oboru marketingová komunikace a public relations jsou všestranně připraveni k profesní dráze komunikačních, marketingových či PR odborníků. Svoje nabyté znalosti a dovednosti mohou uplatnit v praxi bezprostředně po ukončení bakalářského studia, a to i ve vedoucích funkcích. Vzhledem k výběru z povinně volitelných předmětů mají také specifické dovednosti, které mohou uplatnit v jednotlivých sektorech, ať již komerčních či nekomerčních. Zároveň však mohou pokračovat v navazujícím magisterském studiu v příbuzných oborech, jako například marketingové komunikace, mediální studia apod. Odborné znalostiStudenti čerpají znalosti z historie a teorie marketingové komunikace a public relations, a dále z příbuzných sociálních věd, které jsou nezbytným předpokladem pro pochopení souvislostí v oboru – zejména sociologie, politologie, filosofie, ekonomie, psychologie, českého jazyka a teorie komunikace. Znalosti pokrývají především vývoj oboru od druhé poloviny 19. století do současnosti s důrazem na aktuální vývoj v oblasti digitální komunikace a informační společnosti. Reflektují jeho rozvoj jak v kontextu ekonomie, tak dalších společenských věd. Zároveň jsou studenti poučeni o právním rámci a etických pravidlech a kodexech v oboru. Studenti mají ucelené a prohloubené znalosti z českého jazyka a teorie komunikace, zejména s přesahem do tvorby a analýzy textů. Odborné dovednostiStudenti si osvojí dovednosti, které jsou nezbytné pro vykonávání profese odborníků na marketingovou komunikaci a public relations, a to zejména: Schopnost vizuální a slovní prezentace, rétoriky a komunikace Schopnost tvorby textů, zejména podkladů pro média Analytické schopnosti a základy tvorby strategií Základy práce s audiovizuální technikou Dovednosti v oblasti digitální komunikace, online marketingu a práce se sociálními sítěmi Právní minimum v oboru Základy tvorby kampaní, využitelných jak v komerční, nekomerční či politické komunikaci Studenti si podle volby povinně volitelných předmětů sami profilují svůj studijní plán se zaměřením na prohloubení dovedností a praktického nácviku v oblasti například politické komunikace, in-store marketingu, marketingového výzkumu trhu, malých a středních podniků či kulturního marketingu. KompetencePo absolvování studia jsou studenti plně kompetentní k zastávání samostatné pozice v oblasti marketingové komunikace a public relations či k vedení pracovních týmů. Umějí nastavit komunikační či marketingové strategie, používat nástroje marketingové komunikace a public relations a evaluovat výsledky. Možnosti uplatnění
Charakteristiky zaměstnavatelůPublic relations agentury Komunikační či reklamní agentury Agentury na výzkum trhu Komunikační odbory neziskových, kulturních či vládních institucí Podnikatelé Absolventi jsou také připraveni na samostatnou konzultantskou a poradenskou činnost v oblasti komunikace a public relations. Garantem bakalářského studijního programu Marketingová komunikace a public relations: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (tel. 222112246, hejlova@fsv.cuni.cz).
Bakalářská státní zkouška:
Povinné předměty J#000915
Celkový počet kreditů: 124 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti povinných předmětů
Student plní všechny skupiny povinně volitelných předmětů: J#010715, J#001015 Povinně volitelné předměty J#010716 - Cizí jazyky pro MK a PR
Minimální počet kreditů : 6 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti povinně volitelných předmětů
Povinně volitelné předměty J#001017 (modře označené předměty se aktuálně nevyučují)
Minimální počet kreditů : 32 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti povinně volitelných předmětů
Kód plánu: J17MKPR964 |
|
Poslední aktualizace 22.11 2024 00:53, Webmaster - Email : karolinka@fsv.cuni.cz |