Fakulta sociálních věd UK | |
|
|
Studijní program 7202T012: Mediální studia - magisterské studium v kombinované forměNavazující magisterský studijní obor 7202T Mediální studia v kombinované formě je zaměřen na osvojení a prohloubení poznatků o vývoji mediálních systémů, roli médií ve společnosti a současné proměny tradičních i nových médií a důsledky těchto proměn pro život jednotlivce i společnosti. Obor je určen absolventům bakalářského studia (především humanitně nebo sociálněvědně orientovaného, ale i žurnalistického), kteří při vykonávání své profese přicházejí do pravidelného kontaktu s médii nebo chtějí propojit již absolvovaný obor se systematičtějším proniknutím do mediální problematiky a osvojit si základní vědecké rámce, o něž se opírá současné sociálněvědní myšlení o vztahu médií a společnosti. Studium má tři základní roviny: (a) teoreticko-historická průprava, (b) osvojení si metod empirického výzkumu a (c) prohloubení praktických dovedností s osvojením základů vybrané mediální profese (např. základy novinářství). U absolventů magisterského oboru se předpokládá, že jim absolvované studium umožní větší profesní mobilitu v mediální sféře, že naleznou profesní uplatnění na vyšších úrovních řízení v rámci tiskových a komunikačních oddělení státních organizací, neziskových organizací, ale i v rámci dalších mediálních a komunikačních společností. Studium prohlubuje odbornou přípravu zejména pro profese mediálního analytika, mediálního konzultanta, tiskového mluvčího, tvůrce komunikačních strategií apod. Učitelům by absolvování oboru mělo pomoci v realizaci mediální výchovy jako součásti všeobecného vzdělávání. Studenti magisterského studijního oboru 7202T Mediální studia si nemohou zapisovat předměty bakalářského studijního oboru Žurnalistika a oboru Marketingová komunikace a public relations. Garantem studijního oboru je doc. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
(Volitelné předměty viz čl.4 odst. 7 Studijního a zkušebního řádu UK ) Magisterská státní zkouška: 1. (JDIP01) Obhajoba diplomové práce 2. (JSZ20) Dějiny médií 20. století a současné trendy médií (2 otázky) 3. (JSZ22) Sociální teorie médií a metody výzkumu médií (2 otázky) Povinné předměty J#0128
Počet kreditů za povinné předměty: 96 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti povinných předmětů
Povinně volitelné předměty J#012916
Minimální počet kreditů: 12 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti povinných předmětů
Kód plánu: J16MSNK814 |
|
Poslední aktualizace 24.11 2024 00:53, Webmaster - Email : karolinka@fsv.cuni.cz |