Fakulta sociálních věd UK | |
|
|
Studijní obor 7202T Mediální studia - navazující magisterské studiumTento studijní plán je určen studentům, kteří ke studiu nastupují od akademického roku 2015/2016. Studiem oboru Mediální studia uchazeči získávají ucelený vhled do teorie sociální a mediální komunikace, problematiky mediálních studií, získávají a prohlubují si znalosti o postavení, fungování a roli masových médií ve společnosti, o vazbách mezi jednotlivými médii a o vzájemných vztazích mezi médii a vládou, politickými stranami a dalšími specifickými společenskými institucemi a jevy. Studenti si osvojují postupy analýz mediální komunikace, jejich interakce s recipienty a rolí masových médií při utváření veřejného mínění. Součástí studia jsou i základy mediální kritiky a možnost osvojení základních žurnalistických dovedností. Studijní plán je určen všem absolventům bakalářského či magisterského studia, kteří splní podmínky pro přijetí ke studiu do tohoto oboru od akademického roku 2015/2016. Absolventům bakalářských studijních oborů 7202R Mediální studia v kombinované formě, Marketingová komunikace a public relations a Žurnalistika, kteří ukončili studium některého z těchto oborů na FSV UK a budou se hlásit ke studiu na akademický rok 2015/2016, může děkan prominout přijímací zkoušku do magisterského studijního oboru, jestliže dosáhli během bakalářského studia celkového studijního průměru ze všech povinných předmětů do 1,50 včetně, složí-li bakalářskou zkoušku v prvním termínu, na který se přihlásili, a dosáhnou celkového hodnocení bakalářské zkoušky do 2,0 včetně. Absolventi se mohou uplatnit jako redaktoři v různých typech tradičních i internetových médií, v managementu médií, ale i v agenturách zabývajících se analýzou masových médií, marketingem a reklamou. Studium oboru nabízí mediální gramotnost jako sociálněvědní kompetenci humanitně a sociálněvědně orientovaných profesí, např. učitelů, sociálních pracovníků apod. Studium je na základě platné akreditace organizováno jako čtyřsemestrální opírající se organizačně o kreditní systém. Předměty se dělí na povinné, povinně volitelné a volitelné. Studenti magisterského studijního oboru 7202T Mediální studia si nemohou zpravidla zapisovat předměty bakalářského studijního oboru Žurnalistika či Marketingová komunikace a public relation.. Garantem studijního oboru je doc. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
(Volitelné předměty viz čl.4 odst. 7 Studijního a zkušebního řádu UK ) Magisterská státní zkouška:
Povinné předměty: Skupina předmětů J#00140
Celkový počet kreditů: 74 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Povinně volitelné předměty - skupina 1: Skupina předmětů J#00141
Minimální počet kreditů: 6 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Povinně volitelné předměty - skupina 2: Skupina předmětů J#00142
Minimální počet kreditů: 3 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Povinně volitelné předměty - skupina 3: Skupina předmětů J#0014315
Minimální počet kreditů: 25 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Kód plánu: J15MSP788 Plány na dostudování: JMM03608 (platný od roku 2008) |
|
Poslední aktualizace 4.12 2024 00:54, Webmaster - Email : karolinka@fsv.cuni.cz |