Fakulta sociálních věd UK | |
|
|
Studijní obor 7202T Mediální studia - navazující magisterské studiumMagisterský studijní obor 7202T Mediální studia je určen zájemcům o studium role masových médií ve společnosti z řad absolventů bakalářského (nebo jiného magisterského) studia. Studiem oboru uchazeči získávají ucelený vhled do teorie sociální a mediální komunikace, problematiky mediálních studií, získávají a prohlubují si znalosti o postavení, fungování a roli masových médií ve společnosti, o vazbách mezi médii a o vzájemných vztazích mezi médii a vládou, politickými stranami a dalšími specifickými společenskými institucemi a jevy. Studenti si osvojují postupy analýz mediální komunikace, jejich interakce s recipienty a rolí masových médií při utváření veřejného mínění. Součástí studia jsou i základy mediální kritiky a možnost osvojení základních žurnalistických dovedností. Studijní plán je určen všem absolventům bakalářského či magisterského studia, kteří splní podmínky pro přijetí ke studiu do tohoto oboru. Absolventům bakalářských studijních oborů 7202R Mediální studia v kombinované formě, Marketingová komunikace a public relations a Žurnalistika, kteří ukončili studium některého z těchto oborů na FSV UK a budou se hlásit ke studiu na akademický rok 2013/2014, může děkan prominout přijímací zkoušku do magisterského studijního oboru, jestliže dosáhli během bakalářského studia celkového studijního průměru ze všech povinných předmětů do 1,80 včetně, složí-li bakalářskou zkoušku v prvním termínu, na který se přihlásili, a dosáhnou celkového hodnocení bakalářské zkoušky výborně nebo velmi dobře. Absolventi se mohou uplatnit jako redaktoři v různých typech tradičních i internetových médií, v managementu médií, ale i v agenturách zabývajících se analýzou masových médií, marketingem a reklamou. Studium oboru nabízí mediální gramotnost jako sociálněvědní kompetenci humanitně a sociálněvědně orientovaných profesí, např. učitelů, sociálních pracovníků apod. Studium je na základě platné akreditace organizováno jako čtyřsemestrální opírající se organizačně o kreditní systém. Předměty se dělí na povinné, povinně volitelné a volitelné. Studenti magisterského studijního oboru 7202T Mediální studia si nemohou zapisovat předměty bakalářského studijního oboru Žurnalistika. Garantem studijního programu je doc. PhDr. Barbara KÖPPLOVÁ, CSc.
(Volitelné předměty viz čl.4 odst. 7 Studijního a zkušebního řádu UK ) Magisterská státní zkouška:
Povinné předměty J#0013
Celkový počet kreditů: 72 Povinně volitelné předměty - skupina 1: Skupina předmětů J#0087 Média a společnost (ZS/LS, 0/3, Z, 6 kreditů): student může absolvovat Média a společnost kdykoliv během svého studia a vybírá si z aktuální nabídky v daném semestru.
Minimální počet kreditů: 6 Povinně volitelné předměty J#0014 - skupina 2:
Minimální počet kreditů: 30 Předměty JJM114 Dějiny světových médií a JJM116 Základy sociální komunikace mají společnou zkoušku. Předměty lze zapsat pouze společně. Předměty JJM102, JJM114 a JJM116 si zpravidla nezapisují studenti, kteří absolvovali obdobné předměty v bakalářském studiu. Předměty JJM102, JJM114 a JJM116 si povinně zapisují studenti, kteří v předchozím bakalářském studiu nestudovali obor Žurnalistika a Mediální studia. Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Skupina předmětů J#0075 Čtení textů ke studiu médií (ZS/LS, 0/2, Z, 3 kredity): student může absolvovat Čtení textů ke studiu médií kdykoliv během svého studia a vybírá si z aktuální nabídky v daném semestru.
Skupina předmětů J#0091 Žurnalistika (ZS, 0/2, Z, 3 kredity): student může absolvovat Tvůrčí dílny kdykoliv během svého studia a vybírá si z aktuální nabídky v daném semestru.
Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti ( J#0091)
Skupina předmětů J#0092 Žurnalistika (LS, 0/2, Z, 3 kredity): student může absolvovat Tvůrčí dílny kdykoliv během svého studia a vybírá si z aktuální nabídky v daném semestru.
|
|
Poslední aktualizace 4.12 2024 00:54, Webmaster - Email : karolinka@fsv.cuni.cz |