Fakulta sociálních věd UK | |
|
|
Studijní obor 7202T Mediální studia - navazující magisterské studiumMagisterský studijní obor 7202T Mediální studia je určen zájemcům o studium role masových médií ve společnosti z řad absolventů bakalářského (nebo jiného magisterského) studia. Obor se otevírá jako navazující magisterský studijní plán. Studijní plán je určen všem absolventům bakalářského či magisterského studia, kteří splní podmínky pro přijetí ke studiu do tohoto oboru. Absolventům bakalářských studijních oborů 7202R Žurnalistika, Mediální studia v kombinované formě a MKPR, kteří ukončili studium v akademickém roce 2008/2009, může děkan prominout přijímací zkoušku do magisterského studijního oboru, jestliže dosáhli během bakalářského studia celkového studijního průměru ze všech povinných předmětů do 1,50 včetně, složí-li bakalářskou zkoušku v prvním termínu, na který se přihlásili, a dosáhnou celkového hodnocení bakalářské zkoušky výborně nebo velmi dobře. Studiem oboru uchazeči získávají ucelený vhled do teorie sociální a mediální komunikace, problematiky mediálních studií, získávají a prohlubují si znalosti o postavení, fungování a roli masových médií ve společnosti, o vazbách mezi médii a o vzájemných vztazích mezi médii a vládou, politickými stranami a dalšími specifickými společenskými institucemi a jevy. Studenti si osvojují postupy analýz mediální komunikace, jejich interakce s recipienty a rolí masových médií při utváření veřejného mínění. Součástí studia jsou i základy mediální kritiky a možnost osvojení základních žurnalistických dovedností. Absolventi se mohou uplatnit jako redaktoři v různých typech médií, v managementu médií, ale i v agenturách zabývajících se analýzou masových médií, marketingem a reklamou. Studium oboru nabízí mediální gramotnost jako sociálněvědní kompetenci humanitně a sociálněvědně orientovaných profesí, např. učitelů, sociálních pracovníků apod. Studium je na základě platné akreditace organizováno jako čtyřsemestrální opírající se organizačně o kreditní systém. Předměty se dělí na povinné, povinně volitelné a volitelné. Garantem studijního programu je doc. PhDr. Barbara KÖPPLOVÁ, CSc.
(Volitelné předměty viz čl.4 odst. 10 Studijního a zkušebního řádu UK ) Magisterská státní zkouška:
Povinné předměty
Celkový počet kreditů: 72 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Předměty JJM114 Dějiny světových médií a JJM116 Základy sociální komunikace mají společnou zkoušku. Předměty lze zapsat pouze společně. Povinně volitelné předměty - skupina 1: Skupina předmětů J#0087 Média a společnost (ZS/LS, 0/3, Z, 6 kreditů): studenti si vybírají jeden seminář z aktuální nabídky daného semestru.
Minimální počet kreditů: 6 Povinně volitelné předměty - skupina 2:
Minimální počet kreditů: 30 Předměty JJM102, JJM114 a JJM116 si nemohou zapsat studenti, kteří absolvovali obdobné předměty v bakalářském studiu. Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti
Skupina předmětů J#0075 Čtení textů ke studiu médií (ZS/LS, 0/2, Z, 3 kredity): studenti si vybírají jeden seminář z aktuální nabídky daného semestru.
Maximální počet kreditů: 6 Skupina předmětů J#0091 Žurnalistika (ZS, 1/3, Z, 3 kredity): student si vybírá alespoň jedny tvůrčí dílny z aktuální nabídky daného semestru.
Maximální počet kreditů: 3 Skupina předmětů J#0092 Žurnalistika (LS, 1/3, Z, 3 kredity): student si vybírá alespoň jedny tvůrčí dílny z aktuální nabídky daného semestru.
Maximální počet kreditů: 3 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti ( J#0092)
Poznámka: každý student musí mít absolvovaný předmět z výběru skupiny J#0087 |
|
Poslední aktualizace 18.01 2025 00:55, Webmaster - Email : karolinka@fsv.cuni.cz |