Fakulta sociálních věd UK | ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
Studijní program 7202T Mediální studia - magisterské studium v kombinované forměNavazující magisterský studijní obor 7202T Mediální studia v kombinované formě je zaměřen na osvojení a prohloubení poznatků o vývoji mediálních systémů, roli médií ve společnosti a současné proměny tradičních i nových médií a důsledky těchto proměn pro život jednotlivce i společnosti. Obor je určen absolventům bakalářského studia (především humanitně nebo sociálněvědně orientovaného, ale i žurnalistického), kteří při vykonávání své profese přicházejí do pravidelného kontaktu s médii nebo chtějí propojit již absolvovaný obor se systematičtějším proniknutím do mediální problematiky a osvojit si základní vědecké rámce, o něž se opírá současné sociálněvědní myšlení o vztahu médií a společnosti. Studium má tři základní roviny: (a) teoreticko-historická průprava, (b) osvojení si metod empirického výzkumu a (c) prohloubení praktických dovedností s osvojením základů vybrané mediální profese (např. základy novinářství). Nedílnou součástí kompetence absolventa je i schopnost odborného uvažování o roli médií v současné společnosti a zvládnutí techniky a organizace výzkumného projektu. Absolventům bakalářského studijního oborů 7202R Mediální studia v kombinované formě, Marketingová komunikace a Žurnalistika, kteří ukončili studium některého z těchto oborů na UK FSV v akademickém roce 2008/2009, může děkan prominout přijímací zkoušku do magisterského studijního oboru, jestliže dosáhli během bakalářského studia celkového studijního průměru ze všech povinných předmětů do 1,50 včetně, složí-li bakalářskou zkoušku v prvním termínu, na který se přihlásili, a dosáhnou celkového hodnocení bakalářské zkoušky výborně nebo velmi dobře. U absolventů magisterského oboru se předpokládá, že jim absolvované studium umožní větší profesní mobilitu v mediální sféře, že naleznou profesní uplatnění na vyšších úrovních řízení v rámci tiskových a komunikačních oddělení státních organizací, neziskových organizací, ale i v rámci dalších mediálních a komunikačních společností. Studium prohlubuje odbornou přípravu zejména pro profese mediálního analytika, mediálního konzultanta, tiskového mluvčího, tvůrce komunikačních strategií apod. Učitelům by absolvování oboru mělo pomoci v realizaci mediální výchovy jako součásti všeobecného vzdělávání. Studium je organizováno jako čtyřsemestrální. Předměty oboru jsou utříděny do tří studijních modulů: 1. Teorie a historie mediální komunikace, 2. Výzkum a analýza médií, 3.Praktické dovednosti. Garantem studijního programu je doc. PhDr. Barbara KÖPPLOVÁ, CSc.
(Volitelné předměty viz čl.4 odst. 10 Studijního a zkušebního řádu UK ) Magisterská státní zkouška: 1. Obhajoba diplomové práce 2. Dějiny médií 20. století a současné trendy médií (1 otázka) Sociální teorie médií a metody výzkumu médií (1 otázka) Povinné předměty
Počet kreditů za povinné předměty: 84 Student plní všechny skupiny povinně volitelných předmětů: J#0131, J#0132, J#0133 Povinně volitelné předměty - skupina J#0131 Teorie a dějiny
Minimální počet kreditů: 8 Povinně volitelné předměty - skupina J#0132 Aktuální otázky
Minimální počet kreditů: 8 Povinně volitelné předměty - skupina J#0133 Praktika
Minimální počet kreditů: 8 |
![]() |
|
Poslední aktualizace 13.03 2025 00:57, Webmaster - Email : karolinka@fsv.cuni.cz |