Fakulta sociálních věd UK
Studijní obor 7202T Mediální studia - pokračující magisterské studium
Akademický rok 2023/24
Akademický rok 2022/23
Akademický rok 2021/22
Akademický rok 2020/21
Akademický rok 2019/20
Akademický rok 2018/19
Akademický rok 2017/18
Akademický rok 2016/17
Akademický rok 2015/16
Akademický rok 2014/15
Akademický rok 2013/14
Akademický rok 2012/13
Akademický rok 2011/12
Akademický rok 2010/11
Akademický rok 2009/10
Akademický rok 2008/09
Akademický rok 2007/08
Akademický rok 2006/07
Základní informace o fakultě sociálních věd
Personální část
Studijní programy
Univerzita třetího věku
Pravidla pro organizaci studia
PŘÍPRAVA 2024/25
Návody a pomůcky
 

Studijní obor 7202T Mediální studia – pokračující magisterské studium



Magisterský studijní obor 7202T Mediální studia je určen zájemcům o studium role masových médií ve společnosti z řad absolventů bakalářského (nebo jiného magisterského) studia. Obor se otevírá ve dvou studijních plánech: navazující magisterský studijní plán otevřený (pětisemestrální) a navazující magisterský studijní plán pokračující (čtyřsemestrální).



Otevřený studijní plán je určen všem absolventům bakalářského či magisterského studia, kteří splní podmínky pro přijetí ke studiu do tohoto oboru s výjimkou absolventů bakalářského studijního oboru 7202R Žurnalistika. Absolventům tohoto oboru, kteří absolvovali v akademickém roce 20005/2006, může děkan prominout přijímací zkoušku do pokračujícího magisterského studijního oboru, jestliže dosáhli během bakalářského studia celkového studijního průměru z povinných předmětů základních i povinných předmětů vybraného mediálního zaměření do 1,50 včetně, složí-li bakalářskou zkoušku v prvním termínu, na který se přihlásili, a dosáhnou celkového hodnocení bakalářské zkoušky výborně nebo velmi dobře.



Studiem oboru uchazeči získávají ucelený vhled do teorie sociální a mediální komunikace, problematiky mediálních studií, získávají a prohlubují si znalosti o postavení, fungování a roli masových médií ve společnosti, o vazbách mezi médii a o vzájemných vztazích mezi médii a vládou, politickými stranami a dalšími specifickými společenskými institucemi a jevy. Studenti si osvojují postupy analýz mediální komunikace, jejich interakce s recipienty a rolí masových médií při utváření veřejného mínění. Součástí studia jsou i základy mediální kritiky a možnost osvojení základních žurnalistických dovedností.

Absolventi se mohou uplatnit jako redaktoři v různých typech médií, v managementu médií, ale i v agenturách zabývajících se analýzou masových médií, marketingem a reklamou. Studium oboru nabízí mediální gramotnost jako sociálněvědní kompetenci humanitně a sociálněvědně orientovaných profesí, např. učitelů, sociálních pracovníků apod.



Studium je na základě platné akreditace organizováno jednak jako pětisemestrální (otevřené), jednak jako čtyřsemestrální (pokračující) opírající se organizačně o kreditní systém. Předměty se dělí na povinné a povinně volitelné.


Garantem studijního programu je doc. PhDr. Barbara KÖPPLOVÁ, CSc.



Studijní plán pokračující:

Celkové studijní povinnosti:

120 kreditů

Povinné předměty:

97 kreditů

Povinně volitelné předměty:

minimálně 23 kreditů

Volitelné předměty:

maximálně 12 kreditů

(„Předměty volitelné“ viz Čl. 2 § 8 Studijního a zkušebního řádu UK FSV)



Magisterská státní zkouška:

  1. Obhajoba diplomové práce

  2. Dějiny a současný vývoj médií a základy mediálních studií (2 otázky)

  3. Teorie masové a mediální komunikace (2 otázky)



Povinné předměty


Kód

Název předmětu

Garant předmětu

Semestr

Rozsah výuky

Kontrola studia

Kredity

JJM005

ExternĂ­ odkaz Diplomový seminář

ExternĂ­ odkaz Jirák

ZS/LS

0/2

Z

3

JJM008

ExternĂ­ odkaz Sémiotika

ExternĂ­ odkaz Šoltys

LS

2/0

Zk

6

JJM012

ExternĂ­ odkaz Teorie masové a mediální komunikace

ExternĂ­ odkaz Jirák ExternĂ­ odkaz Šoltys

ZS

2/2

Zk

7

JJM014

ExternĂ­ odkaz Média a společnost I

ExternĂ­ odkaz Trampota

ZS/LS

0/3

Z

6

JJM061

ExternĂ­ odkaz Výzkum veřejného mínění I

ExternĂ­ odkaz Jungová

ZS

2/0

Z

3

JJM062

ExternĂ­ odkaz Výzkum veřejného mínění II

ExternĂ­ odkaz Jungová

LS

2/0

Zk

6

JJM068

ExternĂ­ odkaz Základy metodologie a statistiky a SPSS

ExternĂ­ odkaz Remr

ZS/LS

0/3

Z

3

JJM069

ExternĂ­ odkaz Soudobé teorie sociální komunikace

ExternĂ­ odkaz Mucha

ZS

2/0

Z

6

JJM073

ExternĂ­ odkaz Kritické teorie médií

ExternĂ­ odkaz Reifová

ZS

2/0

Zk

6

JJM084

ExternĂ­ odkaz Analýza veřejného diskurzu

ExternĂ­ odkaz Kraus

LS

1/1

Zk

6

JJM086

ExternĂ­ odkaz Politika a média

ExternĂ­ odkaz Kunštát

ZS

2/0

Zk

6

JJM087

ExternĂ­ odkaz Kulturální studia

ExternĂ­ odkaz Reifová

LS

2/0

Zk

6

JJM099

ExternĂ­ odkaz Analýza a interpretace mediálních textů

ExternĂ­ odkaz Šebesta

LS

2/0

Zk

6

JJM100

ExternĂ­ odkaz Sociologie zpravodajství

ExternĂ­ odkaz Trampota

LS

1/1

Zk

6

JJM102

ExternĂ­ odkaz Média 2. pol. 20.st.

ExternĂ­ odkaz Bednařík ExternĂ­ odkaz Končelík

LS

2/2

Zk

6

JJM107

ExternĂ­ odkaz Politická komunikace

ExternĂ­ odkaz Křeček

ZS/LS

1/1

Zk

6

J#0075

ExternĂ­ odkaz skupina "Čtení textů ke studiu médií"






J#0087

ExternĂ­ odkaz skupina "Média a společnost"







Předměty JM114 Dějiny světových médií a JM116 Základy sociální komunikace mají společnou zkoušku. Předměty lze zapsat pouze společně.


Předmět JM020 Presemestrální soustředění probíhá formou intenzivního soustředění před zahájením prvního semestru.


Skupina předmětů #0075 Čtení textů ke studiu médií (ZS/LS, 0/2, Z, 3 kredity): studenti si vybírají jeden seminář z aktuální nabídky daného semestru.


Skupina předmětů #0087 Média a společnost (ZS/LS, 0/3, Z, 6 kreditů): studenti si vybírají jeden seminář z aktuální nabídky daného semestru.




Povinně volitelné předměty


Kód

Název předmětu

Garant předmětu

Semestr

Rozsah výuky

Kontrola studia

Kredity

JJM079

ExternĂ­ odkaz Mediální kritika

ExternĂ­ odkaz Kruml

ZS

0/2

Z

3

JJM080

ExternĂ­ odkaz Zábava v televizním vysílání

ExternĂ­ odkaz Kruml

LS

1/1

Zk

6

JJM081

ExternĂ­ odkaz Dějiny reklamy I

ExternĂ­ odkaz Vošahlíková

ZS

1/1

Z

3

JJM082

ExternĂ­ odkaz Dějiny reklamy II

ExternĂ­ odkaz Vošahlíková

LS

2/0

Zk

6

JJM090

ExternĂ­ odkaz Marketingová komunikace

ExternĂ­ odkaz Köppl

ZS

1/1

Zk

6

JJM101

ExternĂ­ odkaz Vývoj televizního vysílání v českých zemích

ExternĂ­ odkaz Bednařík

ZS

1/1

Zk

6

JJM105

ExternĂ­ odkaz Global Communication

ExternĂ­ odkaz Nesbitt

ZS

1/1

Zk

6

JJM106

ExternĂ­ odkaz Political Communication

ExternĂ­ odkaz Nesbitt

LS

1/1

Zk

6

JJM108

ExternĂ­ odkaz Popular Use of Television (Czech Communist and Post-communist TV)

ExternĂ­ odkaz Reifová

ZS

1/1

Zk

6

JJM109

ExternĂ­ odkaz Informační a komunikační prostor EU

ExternĂ­ odkaz Šonka

LS

1/1

Z

3

JJM110

ExternĂ­ odkaz Media and Society: An Introduction

ExternĂ­ odkaz Jirák

ZS

1/1

Zk

6

JJM111

ExternĂ­ odkaz Introduction to Media Discourse

ExternĂ­ odkaz Jirák

LS

1/1

Zk

6

JJM118

ExternĂ­ odkaz Základy obsahových analýz I

ExternĂ­ odkaz Křeček ExternĂ­ odkaz Vochocová

ZS

1/1

Zk

6

JJM136

ExternĂ­ odkaz Základy obsahových analýz II

ExternĂ­ odkaz Křeček ExternĂ­ odkaz Vochocová

LS

1/1

Z

4

JJM137

ExternĂ­ odkaz Agenda-setting

ExternĂ­ odkaz Nečas

ZS

1/1

Z

4

JJM138

ExternĂ­ odkaz Analýza mediálních agend

ExternĂ­ odkaz Nečas

LS

1/1

Z

4

JJM139

ExternĂ­ odkaz Interkulturelle Kommunikation


LS

2/0

Zk

6

JJM141

ExternĂ­ odkaz Politická ekonomie komunikace

ExternĂ­ odkaz Vochocová

LS

1/1

Z

4

JJM151

ExternĂ­ odkaz Mediální gramotnost a mediální výchova

ExternĂ­ odkaz Wolák

ZS/LS

0/2

Z

4

J#0091

ExternĂ­ odkaz skupina "Žurnalistika (magisterské studium) navazující - tvůrčí dílny I"






J#0092

ExternĂ­ odkaz skupina "Žurnalistika (magisterské studium) navazující - tvůrčí dílny II"







Skupina předmětů #0091 Žurnalistika (ZS, 1/3, Z, 2 kredity): student si vybírá alespoň jedny tvůrčí dílny z aktuální nabídky daného semestru.


Skupina předmětů #0092 Žurnalistika (LS, 1/3, Z, 2 kredity): student si vybírá alespoň jedny tvůrčí dílny z aktuální nabídky daného semestru.



Tento dokument         

 

Tento dokument
ke stažení:


     ve formátu PDF
     ve formátu TXT

 

Poslední změna:

25.duben 2024 01:00

 


Odkazy         

 SIS
 Reset hesla SIS
 Rozvrh-obory
 Studijní oddělení
 Harmonogram
 Hodnocení kurzů
 Formuláře a návody
 Často se ptáte


Poslední aktualizace 25.04 2024 01:15, Webmaster - Email : karolinka@fsv.cuni.cz