Fakulta sociálních věd UK
Studijní obor B 7202R Marketingová komunikace a public relations - bakalářské studium
Akademický rok 2025/26
Akademický rok 2024/25
Akademický rok 2023/24
Akademický rok 2022/23
Akademický rok 2021/22
Akademický rok 2020/21
Akademický rok 2019/20
Akademický rok 2018/19
Akademický rok 2017/18
Akademický rok 2016/17
Akademický rok 2015/16
Akademický rok 2014/15
Akademický rok 2013/14
Akademický rok 2012/13
Akademický rok 2011/12
Akademický rok 2010/11
Akademický rok 2009/10
Akademický rok 2008/09
Akademický rok 2007/08
Základní informace o fakultě sociálních věd
Personální část
Studijní programy
Harmonogram
Univerzita třetího věku
Pravidla pro organizaci studia
Akademický rok 2006/07
Návody a pomůcky
 

Studijní obor B 7202 Marketingová komunikace a public relations - bakalářské studium


V souvislosti s vytvářením tržního prostředí v České republice vzrostla výrazně úloha marketingových a public relations aktivit, a to ve všech oblastech: hospodářské, politické i ve sféře činnosti neziskových organizací a občanských iniciativ různého typu. Na fundované a zodpovědně vedené marketingové komunikaci a vztazích k veřejnosti závisí nejen úspěšnost jednotlivých subjektů hospodářských, politických a občanských, ale vzhledem k povaze a společenskému dopadu těchto aktivit i kvalita prostředí, v němž žijeme, a kvalita společnosti jako celku. Můžeme také zcela jistě očekávat, že význam marketingové komunikace a public relations kvantitativně i kvalitativně poroste v souvislosti s naší integrací do EU.

Míra odbornosti a kvality komunikačního chování závisí na hloubce a rozvoji poznání komunikačních procesů a faktorů, jež je ovlivňují. Na jedné straně to znamená popisovat a analyzovat procesy institucionalizované a řízené komunikace (jimiž jsou také marketing a public relations), na straně druhé připravovat profesionály, kteří by na patřičné odborné i mravní úrovni dokázali v této oblasti působit. Zároveň tím vytvářet předpoklady pro růst těch, kteří by se různým formám řízené komunikace chtěli věnovat jako předmětu svého zájmu v rámci sociálních věd.

Otevření studijního oboru reaguje na obecně vnímanou potřebu kvalitně připravených absolventů pro oblast marketingové komunikace a veřejných vztahů, i na konkrétní podněty a požadavky praxe v tomto směru. Jeho hlavním cílem je zajistit odbornou průpravu (teoretickou i praktickou) budoucích pracovníků komunikačních, public relations i výzkumných agentur, stejně jako dalších pracovišť marketingové a veřejné komunikace, a tím přispět ke zvýšení úrovně institucionální a firemní komunikace. Tomu by mělo napomoci i postupné vytváření komunity absolventů sdílejících vědomí určitých hodnot, kvalit a norem profesního jednání v této oblasti.

Druhým cílem jsou potřeby odborné: různé metody a formy institucionální, řízené komunikace (mj. i marketing a public relations) získaly v posledním desetiletí ve veřejné komunikaci a v životě lidí mimořádně významné místo a patří k nejdynamičtějším jevům v oblasti společenské komunikace. Vzhledem k tomu, že jejich podoba, fungování a vývoj jsou však u nás dosud relativně málo zkoumány a reflektovány, otevření oboru se v tomto světle jeví i jako velmi dobrá příležitost pro zahájení soustavného studia tohoto typu komunikace.

Garantem bakalářského studijního oboru je PhDr. Pavel Dolanský

(tel. 222112246, dolansky@fsv.cuni.cz).


Celkové studijní povinnosti

180 kreditů

Povinné předměty

130 kreditů

Povinně volitelné předměty

minimálně: 32 kreditů

Volitelné předměty

maximálně: 18 kreditů


Bakalářská státní zkouška:

  1. Obhajoba bakalářské práce

  2. Ústní zkouška:

    1. ekonomická teorie marketingu

    2. dějiny a teorie marketingové komunikace a public relations

    3. teorie sociální komunikace



Povinné předměty



Celkový počet kreditů: 126


Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti povinných předmětů




Cizí jazyky pro MK a PR (J#0107)


Minimální počet kreditů : 4


Ke splnění studijních povinností v rámci této skupiny je zapotřebí absolvovat jeden cizí jazyk s ukončením ZK nebo KZ. Možnost zapsat si tento kurz je podmíněna získáním zápočtu, anebo úspěšným absolvováním rozřazovacího testu.



Povinně volitelné předměty



Minimální počet kreditů : 32


Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnosti povinně volitelných předmětů



Předměty s kódy JJB001, JJB007, JJB008 a JJB245 si zapíší studenti, kteří se chtějí ucházet o navazující

magisterské studium oboru Mediální studia.



Tento dokument         

 

Tento dokument
ke stažení:


     ve formátu PDF
     ve formátu TXT

 

Poslední změna:

20.říjen 2025 00:51

 


Odkazy         

 SIS
 Reset hesla SIS
 Rozvrh-obory
 Studijní oddělení
 Harmonogram
 Hodnocení kurzů
 Formuláře a návody
 Často se ptáte


Poslední aktualizace 20.10 2025 00:57, Webmaster - Email : karolinka@fsv.cuni.cz