Fakulta sociálních věd UK | |
|
|
Studijní program B0321A180005: Komunikační studia - specializace Marketingová komunikace a public relations - bakalářské studium, prezenčníAkademický rok 2020/2021 KOMUNIKAČNÍ STUDIA jsou průnikem základních společenskovědních disciplín jako sociologie, politologie, psychologie nebo kulturologie, ale zároveň i tvůrčích disciplín z oblasti literatury, filmu, televize a nových médií. Přičemž média ve všech svých současných i minulých podobách (jako komunikační prostředek nebo nástroj) jsou středobodem těchto průsečíků. Analyzovat média (ať už vznik obsahů či jejich přenos či jejich percepci a vliv) znamená pronikat i do oblasti psychologie, veřejné i komerční sféry, politiky, soukromé sféry a intimity, proniknout mechanismy mediální logiky a působení mediálních, kulturních a kreativních průmyslů. Program díky svým třem specializacím umožňuje uchazeči/studentovi si vybrat, kterou z cest se do světa médií vydá – zda bude chtít se angažovaně podílet na objevování světa nástroji žurnalistiky, nebo na budování a konstrukce světa nástroji marketingu a PR, či na analýze světa nástroji mediálních studií. Garantem studijního programu jako celku je prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. (tel. 222 122 209, martin.stoll@fsv.cuni.cz) MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE A PUBLIC RELATIONS patří v současné společnosti k nedílným odvětvím jak v komerční, tak v nekomerční i vládní sféře. Dynamicky se vyvíjí, a to zejména v důsledku proměny sociální komunikace a vzniku nových komunikačních technologií. Zároveň se prudce rozvíjejí i možnosti výzkumu na tomto poli a využívání jejich poznatků. Hlavním cílem specializace je zajistit kvalitní vzdělání, a to jak na úrovni teorie i praxe, v celé škále profesí od komunikačních profesionálů, tiskových mluvčích, odborníků marketingové komunikace či praktiků public relations. Klade důraz na výchovu celkové osobnosti studentů, a to zejména s důrazem na pochopení širších souvislostí, etické roviny a možných důsledků práce. Dbá také na to, aby zajistila v součinnosti s předměty společného základu v co největší míře navázání na aktuální trendy a výzkumy v praxi. Garantkou specializace je Bc. Ing. Petra Koudelková, Ph.D. z Katedry marketingové komunikace a PR IKSŽ (tel. 222 122 265, petra.koudelkova@fsv.cuni.cz) Sekretariát katedry Pavla Koterová (tel. 222 122 260, pavla.koterova@fsv.cuni.cz) Odborné znalostiAbsolvent/ka je seznámen/a se základy historie a teorie oboru komunikace a sociální komunikace, principů zpracování dat a zdrojů a výzkumných metod. Je dostatečně – na úrovni bakalářského stupně studia – obeznámen/a s kontexty společenských věd, které může v mediálním segmentu využít (sociologie, psychologie, politologie, ekonomie, právo), má představu o úloze etiky v tvůrčím procesu i sociálně-vědním zkoumání. Absolvent/ka specializace Marketingová komunikace a public relations čerpá kromě výše uvedeného znalosti z historie a teorie marketingové komunikace a public relations, a dále znalosti z typologie komunikace v rámcových i sektorových oblastech marketingu a PR. Je poučen/a o právním rámci, ekonomických kontextech a etických pravidlech a kodexech v oboru. Má ucelené a prohloubené znalosti českého jazyka, zejména s přesahem do tvorby a analýz textů. Odborné dovednostiAbsolvent/ka dokáže kriticky reflektovat a promýšlet společenské jevy a tvůrčí procesy, získávat a zpracovávat empirická data, včetně jejich analýzy, interpretace a zasazení do kontextu, vytvářet a distribuovat mediální obsahy různých druhů. Absolvent/ka specializace Marketingová komunikace a public relations kromě výše uvedeného umí odpovídajícím způsobem vizuální a slovní prezentaci, rétoriku, má schopnost tvorby textů, zejména podkladů pro média. Má rozvinuté analytické schopnosti i schopnost tvorby strategií a kampaní. Na základní úrovni ovládá audiovizuální techniku. Prokazuje dovednosti v oblasti digitální komunikace, online marketingu a práce se sociálními sítěmi, in-store marketingu, marketingového výzkumu trhu, malých a středních podniků či kulturního marketingu. KompetencePo absolvování studia jsou studenti plně kompetentní k zastávání samostatné pozice v oblasti marketingové komunikace a public relations či k vedení pracovních týmů. Umějí nastavit komunikační či marketingové strategie, používat nástroje marketingové komunikace a public relations a evaluovat výsledky. Možnosti uplatnění
Charakteristiky zaměstnavatelů Public relations agentury Komunikační či reklamní agentury Agentury na výzkum trhu Komunikační odbory neziskových, kulturních či vládních institucí Podnikatelé Absolventi/ky jsou také připraveni na samostatnou konzultantskou a poradenskou činnost v oblasti komunikace a public relations. Absolventům se samozřejmě dále otevírá možnost dalšího studia, přičemž přirozeným dalším zvyšováním kvalifikace jsou sociální vědy na úrovni navazujícího magisterského studia, z nichž nejblíže k odbornému zaměření absolventů má studium navazujících programů Mediální studia (v prezenční i distanční formě) a Žurnalistika (prezenční forma) na IKSŽ. Studijní povinnosti
Způsob zakončení: Bakalářská státní zkouška
Studijní plánSpolečné povinné předmětySpolečný základJ#0400
Celkový počet kreditů: 75 Skupina Cizí jazyk pro specializaci Marketingová komunikace a public relationsJ#0411
Student/ka si vybere jeden jazyk ve variantě I a II. Ve specializaci MKPR je doporučena angličtina. Celkový počet kreditů: 6 Pozn.: Z technických důvodů SIS počítá předměty ze skupiny mezi povinně volitelné předměty. Povinné předměty specializace Marketingová komunikace a public relationsJ#0401
Celkový počet kreditů: 60 Povinně volitelné předměty specializace Marketingová komunikace a public relationsSkupina Rámcové předmětyJ#0402
Minimální počet kreditů: 12 Skupina Sektorové předmětyJ#040320
Minimální počet kreditů: 9 Doporučené volitelné předměty pro specializaci Marketingová komunikace a public relationsJ#0419
Doporučené volitelné předměty pro všechny specializaceJ#0410
Doporučený počet kreditů: 18 Prerekvizity, korekvizity, záměnnosti a neslučitelnostiPovinné předměty - společný základ
Skupina Cizí jazyk pro specializaci Marketingová komunikace a public relations
Povinné předměty specializace Marketingová komunikace a public relations
Skupina Rámcové předměty
Skupina Sektorové předměty
Doporučené volitelné předměty pro specializaci Marketingová komunikace a public relations
Doporučené volitelné předměty
Kód plánu: J20BPKSMKPR1214 |
|
Poslední aktualizace 22.11 2024 00:53, Webmaster - Email : karolinka@fsv.cuni.cz |