Pravidla pro organizaci studia ****************************************************************************************** * Pravidla pro organizaci studia ****************************************************************************************** Studium bakalářských, navazujících magisterských i doktorských studijních programů, resp. je upraveno jednak Studijním a zkušebním řádem UK, jednak níže zveřejněnými dokumenty: opa č. 19/2006 a na něj navazjícími opatřeními děkana UK FSV č. 4 /2006 a 5/20056. Univerzita Karlova v Praze Opatření rektora č. 19/2006 • Název: • Opatření rektora, kterým se prozatímně stanoví pravidla pro organizaci studia na FSV, HTF, LF Hradec Králové, FF, MFF a LF Plzeň • K provedení: • Čl. 19 odst. 3 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze • Účinnost: • první den akademického roku 2006/2007 (část 12. červenec 2006) Část I. Čl. 1 1.Univerzity Karlovy v Praze (dále jen „řád“) stanoví požadavky studijních programů podle řádu na a.Fakultě sociálních věd (část II./A.), b.1. lékařské fakultě (část II./B.), c.Fakultě tělesné výchovy a sportu (část II./C.), d.Husitské teologické fakultě (část II./D.), e.Lékařské faTímto opatřením na základě čl. 19 odst. 3 Studijního a zkušebního řádu kult Králové (část II./E.), f.Filozofické fakultě (část II./F.), g.Matematicko-fyzikální fakultě (část II./G.) a h.Lékařské fakultě v Plzni (část II./H.). 2.Část II. je uvedena v příloze tohoto opatření;legislativní zkratky jsou platné pro každo až II./H. samostatně. 3.Podrobnosti o organizaci studia v bakalářských a magisterských studijních programech a v studijních programech (čl. 19 odst. 2 řádu) se tímto opatřením nestanoví; předpokládá se opatřením děkana příslušné fakulty. Čl. 2 1.Toto opatření nabývá účinnosti prvním dnem akademického roku 2006/2007, s výjimkou čl. 1 (II./A. až II./H), které nabývají účinnosti 12. července 2006. 2.Příslušná část (II./A. až II./H) tohoto opatření pozbývá účinnosti dnem, kdy nabude účin předpis příslušné fakulty podle čl. 19 odst 1 řádu. V Praze dne 11. července 2006 Prof. RNDr. Václav Hampl, DrSc. rektor Část II. - příloha Část II./A. PRAVIDLA PRO ORGANIZACI STUDIA NA FAKULTĚ SOCIÁLNÍCH VĚ Čl. 1/FSV Úvodní ustanovení 1.Tato Pravidla pro organizaci studia na fakultě sociálních věd (dále jen „Pravidla“) stan 19 odst. 1 a 2 a souvisejících ustanovení Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlov jen „univerzita“) požadavky studijních programů, resp. studijních oborů uskutečňovaných sociálních věd (dále jen „fakulta“) a upravují podrobnosti o organizaci studia na fakult Čl. 2/FSV Úseky studijních programů (K čl. 4 odst. 5 Studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.Úseky studia všech studijních oborů realizovaných na fakultě v rámci studijních programů jsou ročníky. Čl. 3/FSV Podíl kreditů za volitelné předměty pro průběžnou kontrolu studia (K čl. 4 odst. 10 Studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.Pro účely aktuální průběžné kontroly se vždy započítávají všechny kredity získané absolv v daném úseku studia, včetně předmětů volitelných. Čl. 4/FSV Minimální počty kreditů (K čl. 4 odst. 11 Studijního a zkušebního řádu univerzity) Minimální počty kreditů nutné pro zápis do dalšího úseku denní formy studia SO jsou: a.v bakalářských SO: i. 30 kreditů pro zápis do druhého úseku studia ii60 kreditů pro zápis do třetího úseku studia ii90 kreditů pro zápis do čtvrtého úseku studia iv150 kreditů pro zápis do pátého úseku studia v.180 kreditů pro zápis do šestého úseku studia  b.v magisterských SO: i.20 kreditů pro zápis do druhého úseku studia ii40 kreditů pro zápis do třetího úseku studia ii80 kreditů pro zápis do čtvrtého úseku studia iv120 kreditů pro zápis do pátého úseku studia V kombinované formě studia je minimálním počtem pro zápis do dalšího úseku studia normál kreditů. Výjimky z tohoto pravidla může ve zdůvodněných případech povolit děkan a na zák umožnit studentovi zápis na základě individuálně stanoveného počtu kreditů nutných pro z výjimku je možné uplatnit pouze dvakrát během celého studia. Opakovaný zápis do dalšího úseku studia na základě získání pouze minimálního počtu kredi denním studiu nijak omezen. Čl. 5/FSV Individuální studijní plánu (K čl. 4 odst. 12 Studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.Podrobnosti o individuálním studijním plánu se nestanoví. Individuální studijní plán dle 12 Studijního a zkušebního řádu univerzity může děkan povolit jen ve zcela výjimečných z případech. Individuální studijní plán může děkan studentu v kombinované formě studia pov situaci, kdy student nezíská při nadcházející průběžné kontrole studia normální počet kr důvodný případ; tento postup lze během studia uplatnit nejvýše dvakrát. Čl. 6/FSV Formy studia, přestupy (K čl. 4 odst. 14 studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.Studenti v kombinované formě studia v SO uskutečňovaných na fakultě studují podle studij složeného z povinných, případně povinně volitelných předmětů. 2.Přestup mezi prezenční a kombinovanou formou studia téhož SO je možný na základě odůvodn rozhodování o žádosti se berou v úvahu nejen uvedené důvody, ale i studijní výsledky žad Čl. 7/FSV Změna studijního plánu během přerušení studia (K čl. 5 odst. 6 studijního a zkušebního řádu univerzity) Podrobnosti o postupu po přerušení studia, během něhož došlo ke změně studijního plánu, po student studoval, stanoví garant příslušného SO na základě žádosti studenta. Čl. 8/FSV Právo na zápis předmětu (K čl. 6 odst. 2 studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.Právo zapsat si předmět vyučovaný na fakultě je dotčeno a.studijním plánem SO uskutečňovaného na fakultě, pokud tento u daného předmětu zápis př nebo vylučuje podle čl. 6 odst. 5 písm. a), c) anebo e) studijního a zkušebního řádu u li o předmět zařazený jako povinný nebo povinně volitelný v daném SO, b.kapacitními důvody podle čl. 6 odst. 6 studijního a zkušebního řádu univerzity; v tako vždy mají přednost při zápisu daného předmětu studenti, kteří si ho zapisují v souladu studijním plánem; seznam předmětů s uvedením konkrétních kapacitních omezení je dán op c.nepředložením lékařského potvrzení o způsobilosti účastnit se výuky daného předmětu ve děkanem; seznam předmětů, jejichž zápis je vázán na předložení takového potvrzení, je děkana. Čl. 9/FSV Opakovaný zápis předmětu (K čl. 6 odst. 7 studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.Opakování zápisu předmětu, který je studijním plánem daného SO stanoven jako povinný neb volitelný, je možné pouze dvakrát. 2.Opakování zápisu předmětu vyučovaného na fakultě, který je pro daný SO předmětem volitel vyloučeno. Čl. 10/FSV Kolokvium, zápočet a klauzurní práce (K čl. 6 odst. 10 Studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.U předmětů vyučovaných na fakultě je kolokvium, zápočet nebo klauzurní práce vždy samost studia předmětu. Čl. 11/FSV Skládání částí státních závěrečných (rigorózních) zkoušek (K čl. 7 odst. 7 studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.Počet kreditů nutný pro konání jiné než poslední části státní zkoušky se nestanoví. Čl. 12/FSV Celkový počet kreditů za povinné a povinně volitelné předměty (K čl. 7 odst. 8 studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.Celkový počet kreditů odpovídající všem povinným předmětům pro konání jednotlivých částí v SO uskutečňovaných na fakultě spolu s minimálním počtem kreditů z povinně volitelných odlišně oproti počtu stanovenému v čl. 7 odst. 8 studijního a zkušebního řádu univerzity Čl. 13/FSV Další podmínky pro absolvování s vyznamenáním (K čl. 7 odst. 11 studijního a zkušebního řádu univerzity) 1.Další podmínkou pro absolvování s vyznamenáním v bakalářském SO je řádné ukončení studia nepřesahující standardní dobu studia o více než jeden rok. 2.Další podmínky pro absolvování s vyznamenáním v magisterském SO se nestanoví. Čl. 14/FSV Podrobnosti o organizaci studia v bakalářských a magisterských studijních programech Podrobnosti o organizaci studia v bakalářských a magisterských studijních programech uprav děkana. Čl. 15/FSV Podrobnosti o organizaci studia v doktorských studijních programech Podrobnosti o organizaci studia v doktorských studijních programech upravuje opatření děka Čl. 16/FSV Přechodné ustanovení Práva a povinnosti studentů zapsaných ke studiu na fakultě před nabytím účinnosti tohoto p studia upravuje dosavadní studijní a zkušební řád fakulty, nestanoví-li studijní a zkušebn jinak1). Opatření děkana 4/2006 Tímto opatřením děkana se stanoví podrobnosti o organizaci studia v bakalářských a magiste oborech dle čl. 14 přílohy II/A opatření rektora UK 19/2006. Podrobnosti o organizaci studia v bakalářských a magisterských studijních programech/studi Čl. 1 Zápis ke studiu, zápis do dalšího úseku studia, registrace do předmětů 1.Termín zápisu uchazečů o studium přijatých ke studiu je stanoven harmonogramem akademick který stanoví svým opatřením děkan v souladu s čl. 3 odst. 3 Studijního a zkušebního řád (dále jen „harmonogram“). Uchazeči, kteří obdrželi kladné rozhodnutí o přijetí ke studiu ve stanovených termínech k zápisu do studia; nemohou-li se ze závažných důvodů zápisu zú tuto skutečnost nejpozději do posledního dne zápisu uchazečů o studium písemně studijním požádají o stanovení náhradního termínu zápisu. 2.Termín zápisu do dalšího úseku studia je stanoven harmonogramem akademického roku. Zápis úseku studia předchází kontrola studijních povinností, která probíhá zpravidla v týdnu p výuky v zimním semestru. 3.Student, který byl zapsán do dalšího úseku studia, má právo registrovat se do jednotlivý vypsaných v rozvrhu na jednotlivé semestry daného akademického roku. “Registrací do před potvrzená registrace do příslušného předmětu pomocí příslušného softwarového vybavení sp fakultou. Student se může do předmětu zapsat, pokud je zapsán do daného úseku studia a s nutné k zapsání do příslušného předmětu. Registrace do jednotlivých předmětů se po uplyn vyhrazené k registraci do předmětů ukládá do databáze fakultního počítačového systému a doklad o tom, že se student skutečně do předmětu registroval. 4.Registrace do předmětů pro jednotlivé semestry daného úseku studia probíhá prvních deset příslušného semestru. 5.Bližší podrobnosti týkající se způsobu a časového průběhu zápisu a registrace do předmět harmonogramem akademického roku. Čl. 2 Průběh studia 1.Studijní plány jsou na každý semestr upřesněny rozvrhem. Rozvrh musí být připraven nejpo pracovních dní před zahájením semestru a tři pracovní dny před zahájením výuky v semestr úřední desce a na internetu. 2.Všechny předměty na fakultě jsou jednosemestrální a jsou uzavřeny kontrolou studia předm 10 Pravidel). Pro každý předmět vypsaný v daném semestru vyhotovuje příslušný vyučující musí obsahovat kód předmětu, název předmětu, stručnou charakteristiku předmětu, kreditní jméno, příp. jména vyučujících, rozsah a formu výuky, podmínky pro zapsání předmětu, str po týdnech, formu kontroly studia a seznam povinné, resp. doporučené, literatury k předm SO odpovídají za to, že sylaby všech předmětů vypisovaných v rámci studijního oboru v da jsou nejpozději první den zápisu k dispozici studentům v sekretariátech institutů, v kni budovách fakulty a na síti Internet. 3.Děkanem může v souladu s čl. 6 odst. 17 Studijního a zkušebního řádu univerzity a na zák žádosti a na doporučení garanta studentu uznat studijní povinnost splněnou v minulosti n nebo na jiné fakultě univerzity anebo jiné vysoké škole. Podmínkou je, že od splnění tét neuplynulo více než deset let. Takto uznaná splněná studijní povinnost se započítává pou studijních povinností. Čl. 4 Bakalářské, magisterské závěrečné práce 1.Bakalářská, resp. magisterská závěrečná práce (dále jen „práce“), se zadává a předkládá stanovených v harmonogramu akademického roku. 2.Téma si student zadává formou žádosti garantovi, resp. pracovníkovi pověřenému správou p musí mít charakter tezí, tj. musí obsahovat (a) předpokládaný název práce, (b) stručnou tématu a stávající literatury k ní, (c) metody práce, (d) předpokládanou strukturu a (e) literaturu, musí být (e) podepsána navrhovaným vedoucím práce. Žádost musí být podána vž jeden rok před předpokládaným termínem konání státních zkoušek. O přijetí tezí (včetně p změn, navržení konzultanta apod.) rozhoduje stanoveným způsobem institut, resp. katedra, vyhotoví zápis, který zveřejní na internetové stránce fakulty. 3.Práci je třeba předložit ve dvou tištěných kopiích v pevné vazbě v termínu stanoveném ka zajišťuje realizaci příslušného studijního oboru. Práce musí vyhovovat kritériím stanove splňovat náležitosti odborného textu a mít příslušný rozsah (rozsah se počítá v normostr definovány počtem 1800 znaků s mezerami na stranu). Práce musí obsahovat schválené teze abstrakt. Bakalářské práce musí mít rozsah nejméně 35 normostran (63 tisíc znaků s mezer abstraktu a příloh, magisterské práce nejméně 70 normostran (126 tisíc s mezerami) bez a příloh. Práce musí mít úpravu titulní strany předepsanou fakultou a obsahovat podepsané autora potvrzující původnost textu, jeho rozsah a úplnost uvedených pramenů a literatury 4.Zveřejňování prací dle čl. 18a Studijního a zkušebního řádu univerzity zajišťují jednotl resp. katedry podle opatření děkana o zveřejňování prací. 5.Každou předloženou práci musí písemně posoudit její vedoucí a jeden oponent. Oponenta pr garant příslušného SO po odevzdání práce. Posudky vedoucího práce a oponenta musí být au formou stanovenou garantem SO daného studijního programu, k dispozici nejpozději pět pra termínem státní zkoušky. Posudky musí obsahovat výslovné doporučení/nedoporučení práce k případě, že jsou oba posudky nedoporučující, student má možnost přihlášku ke státní zkou V případě neúspěšné obhajoby diplomové práce je možné přistoupit k opravnému termínu obh nových tezí dle Čl. 3 odst. 2 tohoto opatření V Praze 12. července 2006 Doc. RNDr. Jan Ámos Víšek, CSc. děkan Opatření děkana 5/2006 Tímto opatřením děkana se stanoví podrobnosti o organizaci studia v bakalářských magisterských studijních oborech dle čl. 15 přílohy II/A opatření rektora UK 19/2 Podrobnosti o organizaci studia v doktorských studijních programech/studijních obo Čl. 1 Zápis do studia, individuální studijní plán 1.Termín zápisu uchazečů přijatých ke studiu je stanoven harmonogramem akademického roku. obdrželi kladné rozhodnutí o přijetí ke studiu, se dostaví ve stanovených termínech k zá nemohou-li se ze závažných důvodů zápisu zúčastnit, sdělí tuto skutečnost nejpozději do zápisu uchazečů o studium písemně děkanátu. 2.Nejpozději dva měsíce po zápisu předloží student předsedovi oborové rady sestavený indiv plán schválený školitelem, který musí být v souladu s rámcovým studijním plánem daného d Individuální studijní plán obsahuje zejména: • povinné společné přednášky a semináře daného SO včetně studijních povinností a časovéh plnění • povinné předměty studenta včetně studijních povinností a časového rozpisu jejich plněn • další studijní povinnosti, jakož i povinnosti vyplývající z rámcového studijního plánu rozpisu jejich plnění • podmínky pro možnost konat státní zkoušku a její rámcový termín • harmonogram vypracování disertační práce • případný podíl studenta na pedagogické a vědecké práci školícího pracoviště 3.Případné změny v předloženém individuálním studijním plánu lze provést na počátku každéh roku vždy pouze se souhlasem školitele a předsedy oborové rady. Čl. 2 Průběh studia 1.Student plní studijní povinnosti v souladu se schváleným individuálním studijním plánem rozpisem plnění povinností, který je jeho součástí. 2.Přestup z jedné formy studia téhož SO do druhé je ve výjimečných případech možný na zákl žádosti. Povolení přestupu je podmíněno doporučením oborové rady příslušného SO. Čl. 3 Hodnocení průběhu studia 1.Oborová rada dále v případě hodnocení podle čl. 8 odst. 3 písm. b) Studijního a zkušební univerzity stanoví, jakým způsobem se nedostatky napraví a případně stanoví k této nápra náležitosti se považují za součást individuálního studijního plánu, která podléhá samost podle čl. 8 odst. 3 SZŘ UK. Čl. 4 Státní zkouška a obhajoba disertační práce 1.Státní doktorskou zkoušku je možné konat až po splnění podmínek stanovených schváleným i studijním plánem. Individuální studijní plán je vždy koncipován tak, že státní doktorská zařazena nejpozději do konce čtvrtého roku studia. 2.Podmínkou pro zahájení obhajoby disertační práce je úspěšné složení státní doktorské zko publikování dosažených výsledků v odborných a vědeckých časopisech. 3.Disertační práce se musí odevzdávat k obhajobě ve třech vázaných exemplářích a musí obsa anglický abstrakt. Student odevzdává s disertační prací rovněž 20 exemplářů tezí. Teze m 15 až 20 normostranami. Teze musí obsahovat anglický abstrakt. 4.Student doktorského studia podává přihlášku k obhajobě současně s disertační prací, a to měsíců před uplynutím maximální doby studia. V Praze 12. července 2006 Doc. RNDr. Jan Ámos Víšek, CSc. děkan