Opatření děkana č. 4/2006 ****************************************************************************************** * Opatření děkana č. 4/2006 ****************************************************************************************** Tímto opatřením děkana se stanoví podrobnosti o organizaci studia v bakalářských a magiste oborech dle čl. 14 přílohy II/A opatření rektora UK 19/2006. Podrobnosti o organizaci studia v bakalářských a magisterských programech/studijních obore Čl. 1 Zápis ke studiu, zápis do dalšího úseku studia, registrace do předmětů 1.Termín zápisu uchazečů o studium přijatých ke studiu je stanoven harmonogramem akademick který stanoví svým opatřením děkan v souladu s čl. 3 odst. 3 Studijního a zkušebního řád (dále jen „harmonogram“). Uchazeči, kteří obdrželi kladné rozhodnutí o přijetí ke studiu ve stanovených termínech k zápisu do studia; nemohou-li se ze závažných důvodů zápisu zú tuto skutečnost nejpozději do posledního dne zápisu uchazečů o studium písemně studijním požádají o stanovení náhradního termínu zápisu. 2.Termín zápisu do dalšího úseku studia je stanoven harmonogramem akademického roku. Zápis úseku studia předchází kontrola studijních povinností, která probíhá zpravidla v týdnu p výuky v zimním semestru. 3.Student, který byl zapsán do dalšího úseku studia, má právo registrovat se do jednotlivý vypsaných v rozvrhu na jednotlivé semestry daného akademického roku. “Registrací do před potvrzená registrace do příslušného předmětu pomocí příslušného softwarového vybavení sp fakultou. Student se může do předmětu zapsat, pokud je zapsán do daného úseku studia a s nutné k zapsání do příslušného předmětu. Registrace do jednotlivých předmětů se po uplyn vyhrazené k registraci do předmětů ukládá do databáze fakultního počítačového systému a doklad o tom, že se student skutečně do předmětu registroval. 4.Registrace do předmětů pro jednotlivé semestry daného úseku studia probíhá prvních deset příslušného semestru. 5.Bližší podrobnosti týkající se způsobu a časového průběhu zápisu a registrace do předmět harmonogramem akademického roku. Čl. 2 Průběh studia 1.Studijní plány jsou na každý semestr upřesněny rozvrhem. Rozvrh musí být připraven nejpo pracovních dní před zahájením semestru a tři pracovní dny před zahájením výuky v semestr úřední desce a na internetu. 2.Všechny předměty na fakultě jsou jednosemestrální a jsou uzavřeny kontrolou studia předm čl. 10 opatření rektora 19/2006). Pro každý předmět vypsaný v daném semestru vyhotovuje vyučující sylabus. Sylabus musí obsahovat kód předmětu, název předmětu, stručnou charakt předmětu, kreditní ohodnocení, jméno, příp. jména vyučujících, rozsah a formu výuky, pod pro zapsání předmětu, stručný program po týdnech, formu kontroly studia a seznam povinné doporučené, literatury k předmětu. Garanti SO odpovídají za to, že sylaby všech předmětů v rámci studijního oboru v daném semestru jsou nejpozději první den zápisu k dispozici s sekretariátech institutů, v knihovně ve všech budovách fakulty a na síti Internet. 3.Děkanem může v souladu s čl. 6 odst. 17 Studijního a zkušebního řádu univerzity a na zák žádosti a na doporučení garanta studentu uznat studijní povinnost splněnou v minulosti n nebo na jiné fakultě univerzity anebo jiné vysoké škole. Podmínkou je, že od splnění tét neuplynulo více než deset let. Takto uznaná splněná studijní povinnost se započítává pou studijních povinností. Čl. 3 Bakalářské, magisterské závěrečné práce 1.Bakalářská, resp. magisterská závěrečná práce (dále jen „práce“), se zadává a předkládá stanovených v harmonogramu akademického roku. 2.Téma si student zadává formou žádosti garantovi, resp. pracovníkovi pověřenému správou p musí mít charakter tezí, tj. musí obsahovat (a) předpokládaný název práce, (b) stručnou tématu a stávající literatury k ní, (c) metody práce, (d) předpokládanou strukturu a (e) literaturu, musí být (e) podepsána navrhovaným vedoucím práce. Žádost musí být podána vž jeden rok před předpokládaným termínem konání státních zkoušek. O přijetí tezí (včetně p změn, navržení konzultanta apod.) rozhoduje stanoveným způsobem institut, resp. katedra, vyhotoví zápis, který zveřejní na internetové stránce fakulty. 3.Práci je třeba předložit ve dvou tištěných kopiích v pevné vazbě v termínu stanoveném ka zajišťuje realizaci příslušného studijního oboru. Práce musí vyhovovat kritériím stanove splňovat náležitosti odborného textu a mít příslušný rozsah (rozsah se počítá v normostr definovány počtem 1800 znaků s mezerami na stranu). Práce musí obsahovat schválené teze abstrakt. Bakalářské práce musí mít rozsah nejméně 35 normostran (63 tisíc znaků s mezer abstraktu a příloh, magisterské práce nejméně 70 normostran (126 tisíc s mezerami) bez a příloh. Práce musí mít úpravu titulní strany předepsanou fakultou a obsahovat podepsané autora potvrzující původnost textu, jeho rozsah a úplnost uvedených pramenů a literatury 4.Zveřejňování prací dle čl. 18a Studijního a zkušebního řádu univerzity zajišťují jednotl resp. katedry podle opatření děkana o zveřejňování prací. 5.Každou předloženou práci musí písemně posoudit její vedoucí a jeden oponent. Oponenta pr garant příslušného SO po odevzdání práce. Posudky vedoucího práce a oponenta musí být au formou stanovenou garantem SO daného studijního programu, k dispozici nejpozději pět pra termínem státní zkoušky. Posudky musí obsahovat výslovné doporučení/nedoporučení práce k případě, že jsou oba posudky nedoporučující, student má možnost přihlášku ke státní zkou V případě neúspěšné obhajoby diplomové práce je možné přistoupit k opravnému termínu obh nových tezí dle Čl. 3 odst. 2 tohoto opatření. V Praze 12. července 2006