Studijní obor B 7202R Marketingová komunikace a public relations - bakalářské stu ****************************************************************************************** * Studijní obor B 7202 Marketingová komunikace a public relations - bakalářské studium ****************************************************************************************** V souvislosti s vytvářením tržního prostředí v České republice vzrostla výrazně úloha mark public relations aktivit, a to ve všech oblastech: hospodářské, politické i ve sféře činno organizací a občanských iniciativ různého typu. Na fundované a zodpovědně vedené marketing vztazích k veřejnosti závisí nejen úspěšnost jednotlivých subjektů hospodářských, politick ale vzhledem k povaze a společenskému dopadu těchto aktivit i kvalita prostředí, v němž ži společnosti jako celku. Můžeme také zcela jistě očekávat, že význam marketingové komunikac relations kvantitativně i kvalitativně poroste v souvislosti s naší integrací do EU. Míra odbornosti a kvality komunikačního chování závisí na hloubce a rozvoji poznání komuni faktorů, jež je ovlivňují. Na jedné straně to znamená popisovat a analyzovat procesy insti řízené komunikace (jimiž jsou také marketing a public relations), na straně druhé připravo kteří by na patřičné odborné i mravní úrovni dokázali v této oblasti působit. Zároveň tím předpoklady pro růst těch, kteří by se různým formám řízené komunikace chtěli věnovat jako zájmu v rámci sociálních věd. Otevření studijního oboru reaguje na obecně vnímanou potřebu kvalitně připravených absolve marketingové komunikace a veřejných vztahů, i na konkrétní podněty a požadavky praxe v tom hlavním cílem je zajistit odbornou průpravu (teoretickou i praktickou) budoucích pracovník public relations i výzkumných agentur, stejně jako dalších pracovišť marketingové a veřejn a tím přispět ke zvýšení úrovně institucionální a firemní komunikace. Tomu by mělo napomoc vytváření komunity absolventů sdílejících vědomí určitých hodnot, kvalit a norem profesníh oblasti. Druhým cílem jsou potřeby odborné: různé metody a formy institucionální, řízené komunikace a public relations) získaly v posledním desetiletí ve veřejné komunikaci a v životě lidí m místo a patří k nejdynamičtějším jevům v oblasti společenské komunikace. Vzhledem k tomu, fungování a vývoj jsou však u nás dosud relativně málo zkoumány a reflektovány, otevření o světle jeví i jako velmi dobrá příležitost pro zahájení soustavného studia tohoto typu kom Garantem bakalářského studijního oboru je PhDr. Pavel Dolanský (tel. 222112246, dolansky@fsv.cuni.cz). Celkové studijní povinnosti 180 kreditů Povinné předměty 137 kreditů Povinně volitelné předměty minimálně 20, maximálně 43 kreditů Volitelné předměty maximálně 20 kreditů Bakalářská státní zkouška: 1.Obhajoba bakalářské práce 2.Ústní zkouška: a.ekonomická teorie marketingu b.dějiny a teorie marketingové komunikace a public relations c.teorie sociální komunikace Povinné předměty Kód Název předmětu Garant předměSemestr Rozsah KontrolaKredity výuky studia JEB99Úvod do ekonomie [ URL "https:// Půlpán [ URL ZS 2/0 Zk 5 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JEB998&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00536"] JJB00Úvod do psychologie [ URL "https:// ZS 2/0 Zk 5 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php? do=predmet&kod=JJB009&skr=2006"] JJB21Kulturní kořeny moderní společnosti [Halada [ URL LS 2/0 Zk 5 "https://is.cuni.cz/studium/predmety/ "https:// index.php?do=predmet&kod=JJB210&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00575"] JJB22Ekonomická teorie marketingu [ URL "Postler [ URL ZS 2/0 Zk 6 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB221&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00188"] JJB22Dějiny a teorie marketingové komunikDolanský [ URL ZS 2/0 Zk 6 [ URL "https://is.cuni.cz/studium/pred"https:// index.php?do=predmet&kod=JJB222&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00592"] JJB22Dějiny a teorie marketingové komunikDolanský [ URL LS 2/0 Zk 6 [ URL "https://is.cuni.cz/studium/pred"https:// index.php?do=predmet&kod=JJB223&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00592"] JJB22Psychologie marketingové komunikace [ Irmanovová LS 2/0 Zk 5 "https://is.cuni.cz/studium/predmet[ URL "https:// index.php?do=predmet&kod=JJB224&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00192"] JJB22Sociálně-psychologické aspekty Hubálek [ URL LS 2/0 Zk 5 marketingové komunikace [ URL "https:/"https:// is.cuni.cz/studium/predmety/index.phpis.cuni.cz/ do=predmet&kod=JJB225&skr=2006"] studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00191"] JJB22Strategie a finanční management markMajerik [ URL ZS 2/0 Zk 5 [ URL "https://is.cuni.cz/studium/pred"https:// index.php?do=predmet&kod=JJB226&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00223"] JJB22Strategie a finanční management markMajerik [ URL LS 2/0 Zk 5 [ URL "https://is.cuni.cz/studium/pred"https:// index.php?do=predmet&kod=JJB227&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00223"] JJB22Komerční marketing [ URL "https:// Báča [ URL ZS 2/0 Zk 5 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB228&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00224"] Obluk [ URL "https:// is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00225"] JJB22Nekomerční marketing [ URL "https:// Hart [ URL LS 2/0 Zk 5 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB229&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00226"] Maurer [ URL "https:// is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00227"] JJB23Politický marketing [ URL "https:// Kryšpín [ URL LS 2/0 Zk 5 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB230&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00329"] JJB23Dějiny a teorie public relations [ UKopecký [ URL ZS 2/0 Zk 5 "https://is.cuni.cz/studium/predmety/ "https:// index.php?do=predmet&kod=JJB231&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00194"] JJB23Bakalářský seminář [ URL "https:// Dolanský [ URL LS 0/2 Z 2 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB232&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00592"] JJB23Výzkum a měření efektivity marketingPostler [ URL LS 2/0 Zk 6 [ URL "https://is.cuni.cz/studium/pred"https:// index.php?do=predmet&kod=JJB233&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00188"] JJB23Výrazové prostředky marketingové komBezouška [ URL ZS 1/1 KZ 4 [ URL "https://is.cuni.cz/studium/pred"https:// index.php?do=predmet&kod=JJB234&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00229"] JJB23Proces tvorby v marketingové komunikBezouška [ URL LS 1/1 KZ 4 [ URL "https://is.cuni.cz/studium/pred"https:// index.php?do=predmet&kod=JJB235&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00229"] JJB23Komunikace s médii [ URL "https:// Špaček [ URL ZS 1/1 KZ 4 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB236&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00230"] JJB23Právo a etika v marketingu [ URL "httWinter [ URL ZS 2/0 Zk 5 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB237&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00231"] JJB23Kritika marketingové komunikace [ URLUherka [ URL ZS 1/1 Zk 6 "https://is.cuni.cz/studium/predmety/ "https:// index.php?do=predmet&kod=JJB238&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00656"] JJB23Praxe [ URL "https://is.cuni.cz/ Dolanský [ URL LS 0/14 Z 4 studium/predmety/index.php? "https:// do=predmet&kod=JJB239&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00592"] JJB24Úvod do filosofie [ URL "https:// Irmanovová LS 2/0 Zk 5 is.cuni.cz/studium/predmety/index.p[ URL "https:// do=predmet&kod=JJB246&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00205"] JJB24Úvod do studia českého jazyka I [ URMillerová [ URLZS 2/2 KZ 4 "https://is.cuni.cz/studium/predmety/ "https:// index.php?do=predmet&kod=JJB249&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00232"] JJB25Úvod do studia českého jazyka II [ UMillerová [ URLLS 2/2 KZ 4 "https://is.cuni.cz/studium/predmety/ "https:// index.php?do=predmet&kod=JJB250&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00232"] JPB19Úvod do politologie [ URL "https:// Šušlíková [ URLLS 2/0 Zk 5 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JPB198&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00645"] JSB99Úvod do sociologie [ URL "https:// Petrusek [ URL ZS 2/0 Zk 5 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JSB998&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00670"] Výuka cizích jazyků viz Studijní programy. Povinně volitelné předměty Kód Název předmětu Garant předměSemestr Rozsah KontrolaKredity výuky studia JJB00Dějiny a současnost masových médií IKöpplová [ URL LS 2/0 Zk 8 "https://is.cuni.cz/studium/predmety/ "https:// index.php?do=predmet&kod=JJB001&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00569"] JJB00Úvod do studia médií [ URL "https://Köpplová [ URL ZS 1/1 Z 2 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB007&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00569"] JJB24Marketing a tvorba značky [ URL "httpDrozen [ URL ZS 1/1 Zk 5 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB240&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00234"] JJB24Marketing pro neziskový sektor [ URL Ježek [ URL LS 1/1 Zk 5 "https://is.cuni.cz/studium/predmety/ "https:// index.php?do=predmet&kod=JJB241&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00422"] JJB24Komunikace ve strukturách EU [ URL "Šlosarčík [ URLZS 1/1 Zk 5 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB242&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00615"] JJB24Aktuální otázky marketingové komunikDolanský [ URL LS 1/1 KZ 4 [ URL "https://is.cuni.cz/studium/pred"https:// index.php?do=predmet&kod=JJB243&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00592"] JJB24Média a řízená komunikace [ URL "httpJirák [ URL LS 2/0 Zk 6 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB244&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00573"] JJB24Analýza mediálních obsahů [ URL "httTrampota [ URL ZS 1/1 Zk 5 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB245&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00593"] JJB24Prezentace v marketingové komunikaciKopecký [ URL LS 1/1 KZ 3 "https://is.cuni.cz/studium/predmety/ "https:// index.php?do=predmet&kod=JJB247&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00194"] JJB24Marketing Communication in the TransKopecký [ URL LS 1/1 Z 2 towards Market Economy [ URL "https://"https:// is.cuni.cz/studium/predmety/index.phpis.cuni.cz/ do=predmet&kod=JJB248&skr=2006"] studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00194"] JJB25Současná marketingová komunikace [ URKöppl [ URL ZS 0/2 KZ 3 "https://is.cuni.cz/studium/predmety/ "https:// index.php?do=predmet&kod=JJB252&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=59707"] JJB25Zpracování textů pro média [ URL "htZávozda [ URL ZS 0/2 KZ 3 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB253&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00445"] JJB25Zpracování textů pro média [ URL "htSyrovátka [ URLZS 0/2 KZ 3 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB254&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00277"] JJB25Marketing a nová média [ URL "https://Irmanovová ZS 0/2 KZ 3 is.cuni.cz/studium/predmety/index.p[ URL "https:// do=predmet&kod=JJB255&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00205"] JJB25Specifika novinářských textů [ URL "Závozda [ URL LS 0/2 KZ 3 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB258&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00445"] JJB25Specifika novinářských textů [ URL "Syrovátka [ URLLS 0/2 KZ 3 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB259&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00277"] JJB26Tvorba multimediálních projektů [ URL Irmanovová LS 1/1 KZ 3 "https://is.cuni.cz/studium/predmet[ URL "https:// index.php?do=predmet&kod=JJB260&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00205"] JJB26Kreativita v reklamní tvorbě [ URL "Mrkvička [ URL LS 0/2 KZ 3 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB261&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=66331"] JJB26Politik a politická komunikace [ URLDolanský [ URL ZS 1/1 KZ 4 "https://is.cuni.cz/studium/predmety/ "https:// index.php?do=predmet&kod=JJB262&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00592"] JJB26Propedeutika sociologických výzkumů Konvička [ URL ZS 1/1 KZ 3 "https://is.cuni.cz/studium/predmety/ "https:// index.php?do=predmet&kod=JJB263&skr=2is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00382"] JJB26Strategický marketing [ URL "https://Uherka [ URL ZS 1/1 KZ 3 is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?"https:// do=predmet&kod=JJB264&skr=2006"] is.cuni.cz/ studium/predmety/ index.php? do=ucit&kod=00656"] Předměty s kódy JB001, JB007, JB244 a JB245 si zapíší studenti, kteří se chtějí ucházet o magisterské studium oboru Mediální studia.